corat-coret

hidup ini lebih bermakna bila ada kenangan

yAng ngIkut dI BlaKanGku

Selongkar sendiri ye

Rabu, 8 Ogos 2012

hadiah hari pertama prektikal (9julai2012)



630am
selawat syifa berkumandang kat enset  menandakan kena bangun dari tido. berat je nak seret kaki ke bilik air. Rase nak guling-guling je dari tempat tido ke tandas atau suh je sesape tendangkan aku masuk bilik ayo terus..so sad...hari pertama nak p prektikal harusla bersemangat,tapi aku xde nafsu nak p daftar diri.

645am
solatkan diri sebelum aku disolatkan, then siap2 dengan baju kurung pink, tudung pink,kasut tumit. Dalam handbag letak pelbagai macam khazanah ;payung pink kecik [pink lg], cermin kecik ajaib, liptik merah,tisu, pen, notepad, mecm..

700am
terkebil-kebil dok tahan mata. nak bekpes?oh, aku bukan la jenis mkn awl pg..kalo makan pagi pn, mybe pukul 9 10 baru perut blh terima.

730am
tunggu drebar datang,..sambil menunggu tu, aku berkira-kira dalam hati dialog yang nk dikuakan masa daftar diri nt,... yes,drebar dtg dgn muka seyes,..gulp!diam je dalam keta .bercakap bila perlu..perjalanan yang dekat di rasakan macam jauh sangat. actualy dr rumah aku ke opis xdela jauh sgt pn..15mint je ,tapi memandangkan kawasan rumah aku 2 sekarang dh macam jalan KL,tempat yang dekat pun boleh jadi lama atas jalan raya. tepat pukul 8 pagi sampai depan opis,.dalam keta tarik nafas panjang2,bia kool...tapi dalam hati xterkira nebesnya nak p ngadap supervisor prektikal. fufuh2 dalam keta konon nak bertenang. bukak pintu pelan2,..kuakan sebelah kaki. #TAP!!! pulak,...ku pandang ke bawah,.nampak kasut tumitku tercabut sebelah,... hampeshhhhhh....kasut tumit blh  terputus tali pulak dah,...gabra amat!. cecepat balik umh p cr kasut len..patah balik p opis,jam dah pukul 820am.kelam kabut nek opis . Sampai depan kaunter, tengok ada 3 manusia macam tengah tunggu orang, tersengih2 tengok aku dengan muka yang  manis. baru 2 3 minit duduk, ada sorang ni tegur,..awak nak daftar praktikal eh?? menyengih je aku jawap...iye saye..nak daftar diri tapi terlambat lak datang hehe..rupanya tengah sedap bersembang,kasut kedua yang aku pakai haritu, tercabut jugak,..parokk,camne kasut itu pun boleh putuss oi????terkulat-kulat aku sorok kaki.dem nye..ase malu menerpa ke muka,.kalau di toreh muka ni maybe  x berdarah.,mencik!so pengajarannya,kalau mak cakap tu.bek la diikut je.xda la dua kali dapat malu kasut putus. ..ekceli mak aku dh pesan p beli kasut lain. kasut yg aku pakai 2 dah lama,bila2 masa leh tercabut.tp aku ni degil..suka sgt kt kasut 2,wal hal kasut 2 xdala cantek sgt pn. 2 la hadiah aku dapat masa nk mula prektikal.maybe korang xase benda 2 kelaka tapi aku nak jugak ketawa sendiri bila pikir betapa degilnya xnk dgr ckp mak.senang cakap,..PADAN MUKA..

3 ulasan:

  1. hahahahahahahahahahahaha

    BalasPadam
  2. follow dah cik maya ni..hehehe...jombeli kasut baru ah..hehe..

    BalasPadam
  3. hakhak!jom p shupin kasut byk2!

    BalasPadam