corat-coret

hidup ini lebih bermakna bila ada kenangan

yAng ngIkut dI BlaKanGku

Selongkar sendiri ye

Ahad, 15 Mei 2011

ulang tahun kelahiran

alhamdulillah,syukur kerana masih lagi berpeluang hidup di atas muka bumi ini tuhan...nw,aku dh middle of age!pertama kali menyambut hari lahir dengan kawan sepengajian..sepanjang aku stdy dlu xpernah pun sambut..but nw alhamdulillah,masih ada yang sudi meraikan ulang tahun kelahiran ni walaupun aku  2 kali kene prank dengan budak2 retro n junior retro a.k.a fira, fifi,shda,ina,najwa n my lovely sista kell,tq guys!!!sakit badan2 aku tau..meh sini nak citer kejadiannya...


pukul 10 malm ,aku kua bilik g buang sampah n then singgah ke pantri nak basuh2 tangan..masa nak turun buang sampah, lalu la depan bilik fira,tengok kasut dia xda..ok fine,g bergayut la kot..pastu turun ikut tangga 2,g la buang sampah..tengok kasut najwa pon tade..kasut si ina pon tade..haih ke mene lak bebudak ni pegi..xkan g makan kot..so,aku pon nek la ke atas g basuh tangan kat pantri..tetibe nampak selipar si najwa..tapi orgnyer xnmpak.oooo...ghupe2nyer dia tdo melingko kat ats sofa..(xnmpk kamu le,kecik bebeno)

wei mayaaaaaaa!!!aku lapaaaaaaaaa......ah,sudah budak nih..bru lepas makn kot balik exam petang td xkan la lapo lgi!najwa: iye la wei..aku lapo agi..tension!aku : mana yang len? najwa :entah mn aku tau..jum la teman aku g kafe..laapaaaaaaa.....aku ni cepat kesian..so bile tengok lapo najwa  2.,aku pon setuju g teman dia...g balik bilik,siap2 tuka bju cari tudung..then aku pun tunggu la najwa siap,lepak2 kat batu... najwa :ok,jom!..eh jap ak kol kawan ak,dia ckp nk bg citer maharajalawak ..hm..ok,

tengah dok bejalan tetibe kua dua ketul makhluk tuhan,,,si fifi ngan shda..aik..ape ke bdk berdua 2 buat??laaaaa...xnampak upenyer,yg len bawk brg,,ina n kell bawk kek..aku konpius..eh,ape dorg buat 2??apesal aku blur ntah..hehee...demmmmm...kau orang...sambut besday aku upanya!!ok,xpe...aku kene tipu....so,kami pn sambut la besday aku yang  ke......(middle age 2).. ;p
sambut cam besa...xde yg musykil...ulat beluncas pn ikt join..tah mn datangnyer tetibe ats kepala aku!hahaaa...terjerit kjep sume..mkn2...ok....jum balik,esok nk exam..

kemas brg2.kutip ape yg patut,tetibe suh aku bawak kek lebih ke bilik njwa,sh bg pd jihan a.k.a rumate najwa..ok,xpe..aku bg...tgh2  nk balik bilik tetibe si shda shdu cakap: kakmya,nk mntak tolong jp blh??erk...apesal aku ase semacam nih..tetibe ternampak ina mcm menyengih n lari2...hmm....xsempat ak nk buat ape,shida kuakn telur terus baling badan aku..mak ai...sakit gile!...ape lg la yg len pon pakat2 baling....xboleh blah si kell..alaaaaa...xsampai ati nak baling.....(iyela 2.xsampai ati,sudhnyer ko baling jgk kell...ggrrrr)..aku dh terperangkap depan bilik njwa,mn nk lari depan belakang dh kene kepung..fira siap ketuk2 g telur 2 kat tiang lampu,bg retak sket..baling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...abissss...xde tempt g nak lari...aku tahan ngan badan jelah....sakit kot,kene baling jarak dekat...abis tudung ngan baju kene telur,seb bek telur elok,klu dorg bg telur tembelang,seminggu kene berendam dalam air sabun!hampes punye kengkwan...tapi sempat gak aku kutip sket telur yg xpech,ak baling kat najwa..hehee..padan muka,yesss..sasaran mengena!yang lain2 semua dh lari..aku pon lari laaaa....lari masuk bilik najwa,,sory jihan bau telr...jhan gelak je tgk aku kene lumur ngan endir telur..njwa dh surrender akhirnya!konon dh xnk main g dh,nk mndi..yolah 2..aku pn kua...lepak jp kat belakang bilik sambil duduk2 kejp  tepon mak aku jp,(lupe ma pesan suh kol balik)tgh2 bergayut ngan ma tetibe aku nmpk njwa mengintai dr tingkap blik,bajet aku xnampak je bayang ko wa!sah..dorg nk baling lg nih..aduuhh naya2...skali jeling kt ats,nmpk fifi ngah intai dr tepi dinding sebelah bilik aku,si fira tengah cari kat depan bilik dia,yg len kt pantri..dlm ht aku ckp,dorg ni mesti nk kenekn aku lgi....xblh jd!,aku nyorok..lari pelan2 ikut bilik lama aku..tengah2 nk nyorok skali nmpak anjing daaaa..lg skali hampeh,aku terkejut!seb bek xjatuh depan longkang...hati dh menggelabah,mn nk nyorok,,,,dpt idea!g nyorok bilik  fad n ecah...punya la lari laju2 xnk bg dorg nmpk..sampai depn pintu bilik dorg,terus ak msuk xbg salam,,mak ai..mcm penyamun...seb bek dorg paham,so ak pn nyorok la dlm blik dorg sampai pg,..sempat gak la mandi2...tuka bju,(bju pinjm fad)..pg td pass azan sbuh bru ak balik bilik..

ni lagi satu keje dajal!depan bilik penuh ngan tepung..dalam bilik ,jgn ckp la..siap ukir nama atass lantai lagi...pintu bilik aku ni senang nk dibukak,so,sesenang ati la dorg masuk...kuang asm jawe tul.ak cr penyapu,bersih2 kn balik..msuk bilik,kunci n sendal terus...sampai la skg ms aku tengah menaip ni,fobia nk kua...aduh ai..kes dera dorg ni satu malam aku xdpt stdy...tapi pape pun ni la kenangan yg ada untuk sedikit waktu yg tinggal sebelum masing2 berpisah lps tamat pengajian nt,thank banyak2 pd semua,korg mmg best!terima kasih bg aku kenangan terindah ini.muaaxxxx..luv u all

6 ulasan:

  1. ambbboooiiiiii meriahnye la sambutan hari lahir sis nih.... suke bebeno deme ni ye.... haishhhhh.... dan lg tue nk exam pon wat prank nih.... ni le klu dh duk ramai2, mcm ni le jd nye... thun dpan wat filem plak ye... leh tayang tgk ramai2... hahahah

    BalasPadam
  2. wahahahhahaaaa....
    hakhakhakhak......
    gelak guling2...
    maya, pembetulan.....
    telur tu mmg kte bg retak....
    telor gred A kot..liat nak pecah....
    time tgok syidah baling pun kte asa cam sakit.
    tu pasal idea bagi retak dulu..
    x sampai ati nnt badan sakit.
    kte pecahkan telur tu kat tangan baru lepas....
    Baru best, rasa mandi telur sebenar...
    Hahahaha....

    BalasPadam
  3. hahahaha..betul2 kak fira..
    kita ketuk2 dulu..
    pandai gak wa berlakon yek..haha

    BalasPadam
  4. fira~betul la kita ckp,ketuk2 dlu kt tiang bg retak..adehh...

    kell~bukn dier sorg je pandai belakon,kome yg len pon sm

    kome~aah,deme ni x sedo2,esok nk exm..

    BalasPadam
  5. waahhh..bestnye...lin pn b'day thun ni smbut ngan kgkawan..tingin gk nk kne cmtu, salu knekn org...haha..tp x dpt pn..huk2..exam brgkali :)
    ~happy belated birthday k.maya~

    BalasPadam
  6. tq lyn,taun depn kt sambt sm k hehe

    BalasPadam