corat-coret

hidup ini lebih bermakna bila ada kenangan

yAng ngIkut dI BlaKanGku

Selongkar sendiri ye

Sabtu, 7 Mei 2011

kasih mama

okeh,,mood tetiba adalah pasal hari ibu.seyes aku sangat2 merindui mama skg,tambah2 tengah dengar lagu kasihnya ibu by aishah.huaaaaaaaaaaaa.......sedey woo lagu nih...dah lama gila aku xbalik mengadap bonda tersayang nih.tiap ari kol tanya perkembangan mama sihat ke x,mama dah makan ke belum,mama buat pa,mama dah mandi belum,segala2nya pasal mama.rindu gila seh!dalam tengah bersembang ngan mama malam td,ade mcm2 plan yg nak dibuat dua beranak ni.
antaranya tolong belikan barang2 persiapan kawen si abg, nak jahit langsir baru sempena raya taun ni,,haih..aku xpandai sebenarnya nak jahit2 ni walaupun guna mesin auto..,nak masak sama2,reka lauk baru nak berbuka posa nt(lambat g kot,haha),nak sembang sampai pagi,huwawaaaaa...nak balikkkk!!!!!!!xsabar2...

korang pernah xrasa rindu mcmni?tiap hari pikir mak..mak..mak..dh dekat seminggu aku pikir mama.. tiap  hari..tiap hari tau bukan selang2!perkara yang menyebabkan aku asyik teringat 2 sebab aku risau mama dapat darah tinggi.minggu lepas ma asyik ngdu kepalanya pening..xlarat bangun,xbersemangat..ish,,2la yang membuatkan hati ni risau setiap hari.walaupun kat umah ada acu,tapi aku tetap xpuas hati kalau xjaga mama sendiri.hanya inilah seorang buah hatiku yg tinggal. aku akan menyesal kalau ma sakit lagi,sungguh!aku xnak ma sakit lg selepas apa yang berlaku,biarlah ma sentiasa happy dan sihat selalu.aku sentiasa berdoa untuk mama,untuk abah..dan untuk semua orang yg aku sayangi jgn tggalkan aku lagi.cukuplah seorang yg pergi.

hurm..balik kepada citer hari ibu ni,taun ni je xdapat nak sambut hari ibu dengan mama,biasanya tiap tahun aku akan sambut walaupun hanya bagi sebuah ciuman.ciuman dari hatiku ikhlas utk mama yang tersayang.masih ingt lagi kali pertama aku sambut hari ibu.masa tu umur baru 11 tahun.aku ni punya la bengap,apsl la kawn2 sume sebuk nak beli adiah..asyik2 cerita pasal adiah.then after dats i realize something kat iklan tv..oooo..rupanya ada sambutan hari ibu..baru la aku sedar dan tau..ape lg,pecut nek basikal g kedai,konon2nya nak beli adiah..sampai kat kedai runcit(ms 2 aku pn xterpikir nk beli ape..trus je ke kedai runcit),aku xbawak duit daaa..konfiden je kayuh beskal g kedai.pastu patah balik umah,korek2 duit tabung ada seringgit je yg boleh kua..xpe..jalan...g balik kedai beli kad manila 50sen ngan kertas warna 30sen.balik je umah g selongkar almari si abg,jumpa gam dengan gunting.okeh,misi dimulakan..aku potong kad manila 2 bg kecik sket,lipat2 buat mcm bentuk kad,tampal sket kertas wane,kutip lak bunga2 plastik mama yg kecik2 2,aku pn tampal kt depan kad manila 2.taaadaaaaa..jadilah kad ucapan hari ibu...dh siap bnd 2,ak sorok dlu dalam almari,konon bg surprise la kn..tgh malam aku letak kad misteri 2 kat atas almari duit mama.cayalah..berani tol bangun tengah2 malam buta!padahal masa 2 punya la penakut nk bangun malam.so,pg esoknya masa nak pegi skolah.mama cakap cmni:terima kasih bg mama kad,cantik!...aku punya sengih massa 2,tuhan saja yg tau..huhuu..2 la ceritanya,first time tau hari ibu..n nw aku dh pertengahn umr pn still sambut..rasa xlengkap kalau xsambut hari ibu..bukan selalu pn..so,harp2nya walaupun aku balik lambat sket sem ni,aku ttp nk sambut jgk hari ibu walaupun dh lepas..hehe
selamat hari ibu wahai bondaku JARIYAH BINTI ABD HAMID..WE LOVE U

Tiada ulasan:

Catat Ulasan